1/17/2019

Bananowe smoothie z burakiem

Bananowe smoothie z burakiem
kolorowy-koktajl-z-buraka-w-misce

Kiedy jakiś czas temu zobaczyłam przepis na to smoothie z burakiem na blogu Beatki z Praktykulinarni, od razu wiedziałam, że wkrótce zagości on także u mnie na stole. Piękne kolory, same zdrowe składniki, łatwy sposób przygotowania, czyli wszystko tak jak lubię. A tak na marginesie, zajrzyjcie koniecznie na tego bloga, znajdziecie tam mnóstwo smacznych, zdrowych  i bardzo kolorowych przepisów.
Tak więc zainspirowana pysznym pomysłem na bananowe smoothie z burakiem  przystąpiłam do działań  w kuchni. Zmieniłam tylko nieco składniki, bo nie miałam mrożonych malin ani orzechów. Wyszło pysznie i bardzo apetycznie. Zresztą sami zobaczcie! Zapraszam po przepis.


1/14/2019

Koktajl: burak, jabłko, imbir (dieta dr Dąbrowskiej)

Koktajl: burak, jabłko, imbir (dieta dr Dąbrowskiej)
czerwony-mus-w-szklance

Dziś na blogu pojawia się kolejny przepis na pyszny i zdrowy koktajl, którego składniki są zgodne z dieta dr Dąbrowskiej. Mnie posmakował tak bardzo, że piję go także gdy nie jestem na diecie. Jest kolorowy, gęsty i wspaniale smakuje!
Zapraszam po przepis, a tutaj znajdziecie podstawowe zasady diety warzywno-owocowej.

1/11/2019

Gofry żytnie pełnoziarniste

Gofry żytnie pełnoziarniste
brazowe-gofry-z-rozowyk-kremem

Chodziło za mną coś słodkiego, ale takiego, co by powodowało we mnie mniejsze wyrzuty sumienia, niż klasyczny deser 😀. No i wymyśliłam sobie, żeby zrobić gofry żytnie pełnoziarniste. Robi się je bardzo szybko i są pyszne, no i przy okazji zdecydowanie zdrowsze niż te klasyczne na mące pszennej. A podać je można ze swoimi ulubionymi dodatkami.
I jedna uwaga: przy gofrach, i to każdych, trzeba tylko pamiętać, żeby je robić w maszynce  z dużą mocą, inaczej wyjdą nam kapcie, a nie chrupiące wafelki.

Na blogu znajdziecie także inne przepisy na gofry:


1/09/2019

Szynka z indyka z szynkowara z morelami i pistacjami

Szynka z indyka z szynkowara z morelami i pistacjami
wedlina-na-drewnianej-desce

W mojej kuchni uwielbiam wracać do sprawdzonych przepisów i do sprawdzonych urządzeń, których używamy do ich przygotowania. Takim właśnie urządzeniem jest nasz poczciwy szynkowar. w którym możemy przygotować pyszne i zdrowe domowe wędliny. 
W dobie, kiedy pyszna i zrobiona tylko i wyłącznie z mięsa, bez zbędnych chemicznych dodatków czy sojowych wypełniaczy wędlina jest na wagę złota, taki gadżet jest bardzo przydatny. To bardzo proste i zarazem łatwe w obsłudze urządzenie gości w naszych gospodarstwach domowych od wielu, wielu lat. Przy jego użyciu przygotujemy szynki, balerony, mielonki i różnego rodzaje kiełbasy. Wyroby szynkowarowe nazywane są też prasowankami, bo urządzenie to jest wyposażone w sprężynę, która prasuje mięsny wkład, powodując, że pomiędzy jego warstwami nie ma powietrza, a gotowy produkt nie kruszy się.
Jakie mięso możemy włożyć do szynkowara? Tak na prawdę każde, od wołowiny poczynając, poprzez wieprzowinę, dziczyznę, an a drobiu kończąc Jakie mięso możemy włożyć do szynkowara? Gdy dbamy o linię i liczymy kalorie warto przygotować drobiową wędlinę. Idealnie nadaje się do tego indycza pierś, która zawiera minimalne ilości tłuszczu i jest bardzo delikatnym mięsem. A poza tym to gatunek mięsa, który idealnie możemy urozmaicić różnorodnymi dodatkami, ponieważ drób lubi, nie tylko wytrawne i pikantne przyprawy, ale także owoce i bakalie. 
Takimi podstawowymi i klasycznymi dodatkami są oczywiście pieprz i czosnek, idealny będzie też majeranek, tymianek czy rozmaryn. Charakteru nada mięsie papryka – ta słodka i ta pikantna. Możemy też przygotować szynkę z dodatkiem konserwowych pieczarek czy ogórków, ale dziś mam dla Was nieco elegantszą i bardziej ekskluzywną wersję tej wędliny. Zapraszam do przygotowania delikatnej szynki z indyka z dodatkiem moreli i pistacji. Obydwa te dodatki nadadzą szynce wyjątkowego smaku. Z odrobiną majonezu lub innego delikatnego sosu będzie idealnym daniem na elegancką kolację lub świąteczne śniadanie. Zobaczcie jakie to proste!


1/08/2019

Zupa krem z pora (dieta dr Dąbrowskiej)

Zupa krem z pora (dieta dr Dąbrowskiej)
krem-warzywny-na-talerzu

Bardzo się cieszę i jest mi niezwykle miło, że moje dietetyczne przepisy tak Wam się podobają, smakują a przy okazji także inspirują. Nie od dziś wiadomo, że każda dieta wymaga wielu wyrzeczeń i nie dla wszystkich jest taka prosta w przygotowaniu i przeprowadzeniu. Jeśli więc mogę w jakiś sposób Wam pomóc,  żeby stała się ona smaczna i kolorowa, to jest to dla mnie ogromny  powód do zadowolenia. Dlatego dziś przed Wami kolejny przepis, czyli zupa krem z pora. Gęsta, pełna warzyw i dodatkowo z lekką pikantną nutką. Cudownie Was rozgrzeje w zimowe i jesienne dni. Ja tym razem ugotowałam ją od podstaw, ale możecie tez ją przygotować na bazie wegańskiego wywaru warzywnego dodając do niego pokrojone w plasterki pory.

Zapraszam po przepis, a tutaj znajdziecie podstawowe zasady diety warzywno-owocowej.
Tutaj natomiast są informacje odnośnie tego co można jeść podczas dietya także przykładowe menu na 7 dni diety warzywno-owocowejw którym podaję Wam gotowy  tygodniowy jadłospis.


1/06/2019

Łatwy sernik piernikowy

Łatwy sernik piernikowy

Mamy jeszcze początek stycznia, a na dodatek święto Trzech Króli, więc myślę, że przepis na ten boski sernik piernikowy nie będzie wielkim faux paux, tym bardziej, ze sernik jest obłędny. Został przygotowany na chrupiącym spodzie z koksowych ciasteczek z korzennym aromatem, w środku mamy delikatną masę na bazie białego sera i ricotty, a na wierzchu śmietankowa polewa z piernikowym aromatem. Na dodatek składniki na sernik wystarczy tylko wymieszać i już, a spód jest zrobiony z gotowych ciasteczek. Robi się go na prawdę bardzo szybko i prosto.

Na blogu znajdziecie także inne przepisy na serniki: