5/05/2016

Hummus, pasta z cieciorki (ciecierzycy)


Uwielbiam cieciorkę, czy też jak jest nazywana inaczej, ciecierzycę. Pisałam już o tym poprzednio w którymś z postów. Te małe kuleczki zwane też włoskim grochem nie dość, że są bardzo smaczne, to posiadają wiele wartości odżywczych i zbawiennych dla organizmu składników. Zawierają dużą ilość białka, żelaza, kwasu foliowego i potasu. Zawiera także składniki, które obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, zapobiegają zaparciom i wspomagają odchudzanie. I oczywiście jest bezglutenowa. Dziś zapraszam na pyszny hummus. W duecie z granatem smakuje wybornie.



Pasta z cieciorki (ciecierzycy), hummus
Czas przygotowania: 15 minut
Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej cieciorki
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki tahini, domowej pasty sezamowej
  • sól morska
  • sok z 1/2 cytryny
  • zimna woda
  • przyprawa zatar (za'atar) do posypania
  • ziarenka granatu
  • oliwa z oliwek EV

Wykonanie:
Ugotowaną ciecierzycę (możemy też użyć taką z puszki lub ze słoika) wrzucamy do blendera, dodajemy pokrojone ząbki czosnku, tahini, oliwę, sól, sok z cytryny, 2-3 łyżki wody. Wszystko dokładnie miksujemy, Jeśli pasta będzie  za gęsta dodajemy jeszcze odrobinę wody. Gotowy hummus przekładamy na płaski talerz, polewamy oliwą i posypujemy ziarenkami granatu i zatarem.


Print Friendly and PDF

4 komentarze: