9/30/2015

Syrop imbirowy na jesienne przeziębienia i wzmocnienie odporności


Zbliża się sezon jesienny, a co za tym idzie niestety przeziębienia i osłabienie odporności. Dlatego dziś mój wpis będzie dotyczył zdrowego i rozgrzewającego syropu imbirowego z dodatkiem soku z cytryny. Większość osób kojarzy imbir  z przyprawą kuchenną, ale to kłącze ma także wiele właściwości leczniczych. Imbir jest nie tylko doskonały na przeziębienia (jest bogaty w substancje przeciwzapalne), ale także łagodzi migreny, ułatwia trawienie, łagodzi mdłości, polepszają krążenie krwi rozgrzewając organizm. Pijmy więc syrop imbirowy z herbatą dla rozgrzewki, ale pamiętamy, żeby nie dodawać go do wrzątku, tylko do lekko przestudzonego płynu. Możemy też pić syrop z letnią przegotowaną wodą, albo zjadać małe ilości syropu wymieszanego z odrobiną miodu na problemy z gardłem. Wspaniale łagodzi on jego ból.



Syrop imbirowy na jesienne przeziębienia  i wzmocnienie odporności
Czas przygotowania: 7 godzin
Składniki:
  • 125 g imbiru
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru
  • sok z jednej umytej i sparzonej cytryny

Wykonanie:
Imbir kroimy w plasterki, nie obieramy go ze skórki, pod nią jest najwięcej wartości odżywczych. Do garnuszka wlewamy wodę, dodajemy imbir, doprowadzamy do zagotowania, dodajemy cukier i gotujemy pod przykryciem nas małym ogniu przez 10 minut. Zdejmujemy z kuchenki i odstawiamy na 5-6 godzin. Po tym czasie znowu doprowadzamy do zagotowania i odstawiamy do przestygnięcia. Dodajemy sok z cytryny i mieszamy. Przelewamy do czystego słoiczka i przechowujemy w ciemnym miejscu przez 10 dni.


Print Friendly and PDF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz