1/12/2015

Łososiowa przekąska fit


Oto kolejna dietetyczna propozycja inspirowana książką Konrada Gacy pod tytułem "Kuchnia fit. Śniadania. Obiady. Kolacje". Łososiowa przekąska składa się z niskokalorycznych warzyw - marchewki i zielonego ogórka, z dodatkiem jajka ugotowanego na twardo. A wszystko zostało polane dresingiem z naturalnego lekkiego jogurtu. To danie jest doskonałe na lunch czy lekką kolację.



Łososiowa przekąska fit

Czas przygotowania: 30 minut
Proporcje dla dwóch osób

Składniki:
  • 100 g wędzonego łososia
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 1 duża marchewka 
  • kawałek zielonego ogórka (20 cm)
  • 3 łyżki jogurtu greckiego light
  • sok z cytryny
  • posiekany koperek
  • sól himalajska
  •  świeżo zmielony czarny pieprz

 Wykonanie:
Marchewkę obieramy i gotujemy na pół twardo. Studzimy.
Łososia drobno kroimy, marchewkę, jajko na twardo i ogórka ścieramy na grubej tarce jarzynowej.
Jogurt mieszamy z sokiem z cytryny, dodajemy sól, pieprz i koperek.
Na talerzu stawiamy obręcz do formowania dań i warstwowo układamy marchewkę, jajko na twardo, ogórka i łososia, lekko przyciskając każdą warstwę.
Przed podaniem zdejmujemy obręcz. Polewamy sosem jogurtowym.



Print Friendly and PDF

2 komentarze:

  1. Wygląda mega atrakcyjnie, lekkie super danie i nie to tego niebanalne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo dziękuję za miłe słowo :-)

      Usuń