4/24/2017

Domowy kisiel z czarnej porzeczki

deser-w-szklance-widok-z-gory

Ten dzień kiedy wstajesz rano i coś za Tobą chodzi !  Coś dobrego do jedzenia oczywiście... i najchętniej słodkiego, Do sklepu nie chce ci się jechać nie pozostaje więc nic innego jak przeszukać zakamarki kuchennych szafek i lodówki, a nóż-widelec uchowało się w nich coś pysznego ? Ciastek brak, cukierków brak, ale za to z zamrażarki spoglądają na mnie przyjaznym okiem... mrożone czarne kuleczki  😎. Szybka burza mózgów i już jest plan: robimy pyszny gęsty domowy kisiel z czarnej porzeczki, a na wierzchu nieco rozpusty, czyli bita śmietana.
Powiem Wam, że ten duet - czarna porzeczka i bita śmietana bardzo do siebie pasuje. Deser wyszedł pyszny, przywołał nam owocowe wspomnienie lata, a przy okazji dostarczył nieco naturalnej witaminy C ! O kaloriach zapominamy 😅.
A na koniec nowość na blogu - będę się starała podrzucać Wam ciekawe informacje o produktach, które zostały wykorzystane w przepisie. Dziś pod przepisem znajdziecie parę słów o wartościach odżywczych czarnej porzeczki, warto poczytać o tych zdrowych owocach.
Zapraszam i życzę smacznego !





Co skrywają w sobie czarne porzeczki ?
Na koniec warto wspomnieć o wartościach jakie posiadają te kwaskowe owocowe kuleczki.  Czarne porzeczki wyróżniają się dużą zawartością antocyjanów i polifenoli - czyli antyoksydantówa także błonnika pokarmowego. Te owoce to także bomba witaminy C - w 100 gramach dostarczają aż 181 miligramów tej witaminy,  ilość ta pokrywa aż 241% naszego dziennego zapotrzebowania.
Obecne w czarnej porzeczce flawonoidy wpływają na usuwanie z organizmów groźnych toksyn i substancji mogących podnieść ryzyko zachorowania na różne rodzaje nowotworów. Te same związki wpływają na opóźnienie procesu starzenia i poziom cholesterolu we krwi. Antocyjany działają antybakteryjnie, a rutyna, nie dość, że ułatwia przyswajane witaminy C, ma korzystne działanie na naczynia krwionośne.

Wartości odżywcze czarnej porzeczki (w 100 g)
  • Kalorie (wartość energetyczna)  63 kcal / 264 kJ 
  • Białko  1,40 g   
  • Tłuszcz ogółem 0,41 g  
  • Kwasy tłuszczowe nasycone 0,034 g     
  • Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 0,058 g   
  • Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 0,179 g    
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 0,072 g
  • Kwasy tłuszczowe omega-6 0,107 g
  • Węglowodany  15,38 g 
  • Błonnik pokarmowy 7,9 g
  • Witamina A 230 I.U.
  • Witamina E 1 mg
  • Witamina C 181 mg
  • Witamina B1 0,050 mg  
  • Witamina B2 0,050 mg  
  • Witamina B3 (PP) 0,300 mg        
  • Witamina B6 0,066 mg  
  • Wapń    55 mg   
  • Żelazo   1,54 mg               
  • Magnez  24 mg
  • Fosfor   59 mg   
  • Potas    322 mg
  • Sód        2 mg   
-------------------------------------------------------------
Domowy kisiel z czarnej porzeczki
Czas przygotowania: 60 minut
Składniki:

Wykonanie:
Czarną porzeczkę wsypujemy do garnka zalewamy ją 1,5 szklanki wody. Doprowadzamy do zagotowania, a następnie gotujemy na małym ogniu, aż owoce będą miękkie. Trwa to około 5 minut. Do owoców dodajemy cukier, mieszamy a następnie blendujemy. 
W szklance rozrabiamy pozostałe 0,5 szklanki zimnej wody z mąką. Zblendowane w garnuszku owoce ponownie doprowadzamy do wrzenia, wlewamy do nich wodę z mąką i gotujemy przez chwilę na małym ogniu, cały czas mieszając, aż kisiel zgęstnieje.
Kisiel przelewamy do miseczek uprzednio przepłukanych zimną wodą. Kisiel odstawiamy do całkowitego wystudzenia.
Śmietankę wlewamy do wysokiego naczynia i ubijamy przy pomocy miksera. Pod koniec dodajemy cukier puder i ponownie miksujemy, aż śmietanka będzie sztywna. Ubitą śmietaną dekorujemy kisiel.


Print Friendly and PDF

2 komentarze: