2/01/2014

Surówka z czerwonej kapusty


Kapusta, tak jak większość warzyw, jest najbardziej wartościowa, gdy jest spożywana na surowo. Niestety podczas gotowania traci wiele swoich wartości odżywczych i witamin. Czerwona kapusta przede wszystkim zawiera dużo witaminy C (najwięcej znajdziemy jej w głąbie) i z grupy witaminy B, (bardzo bogata w tiaminę, czyli witaminę B1), ale także posiada wapń, magnez i potas. Swój kolor zawdzięcza antocyjanom, najsilniejszym antyutleniaczom. 
Dzisiaj więc najprostsza i zdrowa surówka z tego kolorowego warzywa, które jest smaczne i dostępne przez cały rok.



Surówka  z czerwonej kapusty

Składniki:
1 kg czerwonej kapusty
1 cebula
1 duże jabłko
sok z cytryny
sól
cukier

Wykonanie:
Kapustę drobno szatkujemy, przekładamy do miski i delikatnie oprószamy solą, odstawiamy na 30 minut.
Po tym czasie cebulę kroimy drobną kosteczkę, jabłko obieramy i ścieramy na grubej tarce, dodajemy do kapusty. Surówkę przyprawiamy i dokładnie mieszamy.


Print Friendly and PDF

4 komentarze:

  1. Jak jalubię surówkę z czerwonej kapusty... Nie wiem dlaczego robię ją tak rzadko :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, mam tak samo, też ciągle zapominam o surówkach, a przecież są takie zdrowe :)

      Usuń